Podstawowe zasady zdrowego odchudzania, o których każdy powinien wiedzieć

Wiele osób podejmujących decyzję o odchudzaniu źle się do tego zabiera.

Sądzą, że gdy nie będą nic jeść – schudną

albo, że jogurt light jako odpowiednik zwykłego jogurtu dostarczy nam niezbędnych składników

i wpłynie na proces odchudzania.

Zaczynają jeść niskosłodzone dżemy i unikają produktów zawierających cukier.

Czy to aby na pewno dobrze wpływa na nasze zdrowie,

a idąc dalej-na naszą szczupłą sylwetkę?

Produkty light nie należą do zdrowych substytutów normalnych produktów.

Aby obniżyć ich kaloryczność, należy coś z produktu usunąć,
a najczęściej pomniejsza się je o zawartość tłuszczu, w tym bardzo wiele niezbędnych do życia substancji odżywczych.
By produkt miał taki sam kształt, dopełnia się go wodą i substancjami zagęszczającymi i przez to produkty light mają więcej konserwantów niż normalne pełnowartościowe produkty.

Z kolie produkty bez cukru mają w sobie więcej tłuszczu i kalorii od normalnych produktów,
które zawierają cukier, tak więc nie są do końca zdrowym rozwiązaniem.
Aby czekolada czy batonik zachowały słodki smak, dodaje się do nich więcej tłuszczu, a przede wszystkim bardzo szkodliwego syropu glukozowo-fruktozowego.
Przez takie zabiegi produkty te więcej mają kalorii niż zwykły batonik lub czekolada.

Produkty zawierające słodzik również nie są najzdrowszym substytutem,
gdyż substancje zawarte w słodziku, a zwłaszcza aspartam są szkodliwe
i działają niepożądanie po przedawkowaniu.
Czujemy się wówczas źle, mamy ból mięśni i bóle głowy, biegunkę,
atak migreny, a nawet problemy z zasypianiem.

Może więc chrupkie pieczywo? Co prawda jest ono niskokaloryczne,
ale nie sprawia, że wystarczą nam trzy kromki
zamiast takiej samej ilości zwykłego chleba,
ponieważ tego pierwszego, a zatem wysokoprzetworzonego musimy zjeść więcej od normalnego.
Jest on również pozbawiony cennego błonnika pokarmowego,
który ma niezwykle duży wpływ na procesy trawienne.

Może zatem cukier brązowy powinien być zdrowszy? Niestety nie do końca.
Otóż to wcale nie jest takie oczywiste jakby się wydawało.
Naturalny brązowy cukier jest o wiele zdrowszy od naturalnego. Na rynku możemy jednak bardzo często znaleźć podrabiany cukier, który jest niczym innym jak karmelizowanym cukrem białym.

Wafle ryżowe również nie stanowią alternatywy dla posiłku,
ponieważ zawierają one małą ilość potrzebnego nam błonnika i sycą tylko na chwilę,
co sprawia, że poruszeni głodem znów sięgamy po coś do jedzenia.

Jak więc dobierać produkty odpowiednie dla siebie, swojego zdrowia i swojej sylwetki?

Należy umiejętnie czytać etykiety produktów, które kupujemy.

Węglowodany nie powinny stanowić więcej niż 50%
wszystkich dostarczanych składników odżywczych dziennie.
Spożycie tłuszczu każdego dnia powinno odbywać się na poziomie 30%.

Możemy bardzo łatwo obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie,
korzystając z kalkulatora dziennego zapotrzebowania kalorycznego – CPM,
który jest dostępny na stronach internetowych.

Zanim dobierzemy odpowiednią dla siebie dietę, warto przyjrzeć się wszystkim wariantom
i ich wadom oraz zaletom, zwrócić uwagę na indeks glikemiczny dobranych w niej produktów,
a także na to, czy wytrwamy w rygorystycznym przestrzeganiu przyjętego planu.

Dobrze jest również pomyśleć o tym, aby nasza dieta nie była sezonowa,
bo zdrowe odżywianie powinno być obecne w naszym domu przez cały rok,
nie tylko w okresie zrzucania zbędnych trzech kilogramów, tylko po to,
by chwilę później przez niezdrowe, ulubione przekąski znowu je przybrać.

Aby nie kusiło nas podjadanie niezdrowych produktów, powinniśmy usunąć je z domu,
by sięganie po nie nie przychodziło nam do głowy w chwili słabości.

Najlepiej, gdy w odchudzaniu wspierają nas bliscy. Dobrze jest odchudzać się z wszystkimi domownikami wspólnie, ograniczy to bowiem czas przygotowywanych posiłków
i chęć zjedzenia czegoś niezdrowego przez osobę będącą na diecie.

Należałoby również zadbać o ruch i aktywność fizyczną,
ponieważ samo zdrowe jedzenie może i daje efekty,
ale gdy w parze z nim idzie bieganie, ćwiczenia czy spacery
– zawsze łatwiej o utratę kilku kilogramów więcej w szybszym czasie.

Nie ma diety cud, która smakuje,
nie wymaga poświęceń i można jeść produkty w niej zawarte bez ograniczeń.
Nie należy też popadać w skrajności i głodzić się tylko po to,
by za chwile sięgnąć po górę jedzenia. Wszystko należy robić z umiarem,
mając na względzie swoje zdrowie.
Naprawdę dobrze robi ruch na świeżym powietrzu,
choćby miał być to tylko godzinny spacer codziennie.

Najlepiej na zdrowie i figurę wpływa zbilansowana
i dobra dla organizmu dieta
w połączeniu z ćwiczeniami czy inną formą aktywności fizycznej.

Gdy nie potrafimy sami dobrać odpowiedniej diety ani ułożyć planu ćwiczeń
warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy mają bardzo dużą wiedzę w tych dziedzinach.

Najważniejszy jest pierwszy krok – świadoma decyzja,
chęć zrzucenia zbędnych kilogramów, wytrwałość,
a także wsparcie bliskich, które jest niezbędne w chwilach słabości.

Unikajmy błędów w odchudzaniu i nie katujmy się coraz to nowymi głodówkami.
Można schudnąć mądrze, nie głodząc się i nie wymagając od siebie niemożliwych do osiągnięcia efektów. Schudnąć należy przede wszystkim trwale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.