25 korzyści płynących z jedzenia warzyw i owoców

Mamy pełnię lata. To najlepszy okres na spożywanie świeżych, sezonowych owoców i warzyw. Najlepsze będą oczywiście te pochodzące z polskich upraw. Na rynkach znajdziemy mnóstwo pachnących malin, jagód, jeżyn. Jedzmy ich teraz jak najwięcej. Jeśli mamy taką możliwość, róbmy z nich przetwory, zamrażajmy. Wszystko to dla naszego zdrowia.

owoce

Dlaczego warto jeść owoce i warzywa?

  1. Bo to jedno z najlepszych źródeł witamin i minerałów. Zamiast faszerować się suplementami diety, zadbajmy o codzienną porcję świeżych warzyw i owoców. A najlepiej, żeby takich porcji było 5.

  2. Jedzenie owoców i warzyw poprawia nasz system odpornościowy. Dzięki dużej dawce witaminy C, jaką znajdziemy w przeróżnych surowych produktach, jesteśmy mniej podatni na wszelkie przeziębienia.

  3. Owoce to znakomity zastępnik słodyczy. Maja dużo cukru. Sprawdzą się szczególnie w przypadku osób podjadających lub po prostu mających często ochotę na coś słodkiego. Jabłko zamiast batonika będzie na pewno o wiele lepszym rozwiązaniem. Ma mniej kalorii, nie odłoży się nam w boczkach lub w postaci oponki.

  4. Regularne jedzenie owoców i warzyw skutecznie ochroni nas przed nadwagą i otyłością. Mają mało kalorii, ale dostarczają wiele substancji odżywczych.

  5. Warzywa to bardzo bogate źródło błonnika, który jest najlepszym przyjacielem szczególnie osób walczących z nadprogramowymi kilogramami. Właśnie dzięki niemu jesteśmy dłużej syci i nie podjadamy między posiłkami.

  6. Warzywa i owoce regulują pracę układu pokarmowego, poprawiają trawienie.

  7. Wpływają korzystnie na poziom cholesterolu we krwi.

  8. Jedzenie waży i owoców skutecznie ochroni nas przed miażdżycą, a także wieloma innymi chorobami cywilizacyjnymi.

  9. Dzięki owocom i warzywom na długo zachowamy piękny wygląd. Witaminy i minerały poprawią stan naszej skóry i włosów, dzięki czemu dłużej będziemy się cieszyli młodzieńczym wyglądem.

  10. W owocach i warzywach znajdziemy mnóstwo przeciwutleniaczy, które skutecznie hamują procesy starzenia. To lepsze niż najlepsze kremy przeciwzmarszczkowe.

  11. Te same antyutleniacze uchronią nas przed wieloma innymi chorobami, a w szczególności nowotworami.

  12. Dzięki tak dużej ilości witamin na długo zachowamy dobry wzrok. Osoby jedzące regularnie owoce i warzywa o wiele później od pozostałych osób są zmuszone do używania okularów do czytania.

  13. Według naukowców regularne spożywanie warzyw i owoców zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów o 20 procent!

  14. Zapobiegają zakwaszeniu organizmu. Pozwalają na utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej. Są alkalizujące.

  15. Dostarczają energii. Kilka porcji warzyw i owoców dziennie pozwala na utrzymanie poziomu cukru na stałym poziomie.

  16. Są pyszne. Świeże, pachnące maliny czy truskawki to prawdziwa uczta dla podniebienia.

  17. Zarówno owoce, jak i warzywa dają ogromne możliwości kulinarne. Możemy je spożywać w praktycznie każdym posiłku, na słodko, na słono, na ostro, tradycyjnie lub orientalnie. W każdym pysznym daniu możemy użyć przeróżnych owoce i warzywa.

  18. To prawdopodobnie najprostszy sposób na zapewnienie swojemu organizmowi stałej dawki witamin i minerałów. Wystarczy garść malin na przekąskę, surówka do obiadu, sok na śniadanie…

  19. Regularne jedzenie owoców i warzyw oczyszcza nasz organizm z toksyn.

  20. Poprawiają nam humor, jesteśmy dzięki nim pełni pozytywnej energii.

  21. Mają bardzo dużo wody, niektóre nawet 80 procent. To dobra wiadomość dla osób, które mają problemy z regularnym piciem wody w ciągu dnia.

  22. Owoce i warzywa możemy przyrządzać w bardzo prosty sposób, nie używając żadnych polepszaczy. Takie dania to prosty sposób na uniknięcie wszechobecnej, szkodliwej dla nas niestety chemii, tak często używanej przez producentów żywności.

  23. Warzywa, takie jak fasola biała, groch to znakomite i do tego niskokaloryczne w stosunku do tych „niewarzywnych” źródła magnezu, bez którego nasz mózg nie może przecież normalnie funkcjonować.

  24. Owoce i warzywa mają mnóstwo dobroczynnych dla nas składników, których nie znajdziemy w innych produktach, jak np. likopen czy chlorofil.

  25. Owoce i warzywa są proste. Ich przyrządzanie nie wymaga wielkich zdolności kulinarnych. Apetyczne danie wykona nawet amator.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.