Monthly Archives: Kwiecień 2015

Sposoby na poprawienie koncentracji

Chyba każdemu z nas zdarzyło się szukać kluczy czy portfela. Zapominamy często tych drobnych rzeczy, które z jednej strony nie mają większego znaczenia w naszym życiu, ale z drugiej strony nie da się bez nich normalnie funkcjonować. Bo czy da się pojechać samochodem bez kluczy? Wiele osób takie sytuacje tłumaczy słabą pamięcią, co niestety nie do końca jest prawdą. Problem częściej leży w problemach z koncentracją.

Kolorowy świat warzyw i owoców

Wszyscy wiemy, że warzywa i owoce są niesamowicie zdrowe i bogate w mnóstwo wartości odżywczych. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ich kolor także ma ogromne znaczenie.

Co kryje się w wyrobach mięsnych

Produkty mięsne są stałym bywalcem polskich stołów. Wędliny, kiełbasy, mięsa- to nieodłączny element polskiej kuchni. Szkoda jedynie, że jednocześnie tak wielu Polaków nie zdaje sobie sprawy z tego, co tak naprawdę kryje się w opakowaniu parówek czy szynki. Ci, którzy mieli okazję spróbować wędlin „od chłopa”, czyli robionych naturalnymi metodami bez polepszaczy i sztucznych konserwantów już nie tak chętnie sięgają po produkty dostępne w marketach. Podobno tylko 30 procent Polaków czyta etykiety produktów spożywczych. A szkoda, bo po przeczytaniu niejednej etykiety mogłoby się okazać, że niewiele jest prawdziwego mięsa w kiełbasie.

Czym zastąpić biały cukier

Cukier to niezbędny składnik naszej diety. Bez niego nie mielibyśmy energii do funkcjonowania. Nadmiar cukru jest oczywiście szkodliwy, o czym była już mowa. Zauważyć można bardzo pozytywny trend polegający na szukaniu coraz zdrowszych zastępników zwykłego, białego cukru, które również słodzą nasze produkty, ale mają o wiele lepsze oddziaływanie na nasz organizm.

Cukier- trucizna XXI wieku

Według wskazań WHO bezpieczna, dzienna dawka cukru to 36 g dla mężczyzn (9 łyżeczek), 20 g dla kobiet (5 łyżeczek) oraz 12 g dla dzieci (3 łyżeczki). Jak wynika z badań, zdecydowanie przekraczamy te dawki i to zupełnie nieświadomie.